HOTDOC - Η δημοσιογραφία όπως πρέπει να είναι..

62 σελίδες καταγγελία για κακοδιαχείριση


Ένα πρωτοφανές όργιο αυθαιρεσίας, που πραγματοποιείται στο Δήμο της Κεφαλονιάς τα τελευταία χρόνια, σε καιρό οικονομικής κρίσης, με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου να καταλήγουν με αδιαφανείς και παράνομες διαδικασίες σε πολλές περιπτώσεις σε «ημετέρους», με αποφάσεις της δημοτικής αρχής, αποκαλύπτεται μέσα από την 62σέλιδη «επιστολή-καταγγελία» πολιτών της Κεφαλονιάς, που εστάλη στο γραφείο του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στις 2 Φεβρουαρίου 2015, στον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και στον υπουργό Επικρατείας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, Παναγιώτη Νικολούδη. Ενημερωμένος σχετικά με γραπτή αναφορά είναι από τις 25 Οκτωβρίου 2015 και ο υφυπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Μπαλάφας.

62-selides-kataggelia-gia-kakodiaheirisi1

Η πολυσέλιδη αποκαλυπτική καταγγελία είχε σταλεί από τις 31 Οκτωβρίου 2014 στον τότε πρωθυπουργό της χώρας, Αντώνη Σαμαρά, στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη, στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος Πάτρας κλπ. αλλά περιέργως «δεν άνοιξε μύτη» καθώς δεν ακολούθησε καμιά έρευνα για τα πεπραγμένα της δημοτικής αρχής Κεφαλονιάς, στην οποία προΐσταται ο πρώην βουλευτής της ΝΔ και σημερινός δήμαρχος Αλέξανδρος Παρίσης.

Στην καταγγελία, η οποία συνοδεύεται από μεγάλο αριθμό αποφάσεων δημοσιευμένων στη Διαύγεια ως αποδεικτικό υλικό, κατηγορείται η δημοτική αρχή για προκλητική κακοδιαχείριση, αυθαιρεσία και διαφθορά στο Δήμο Κεφαλονιάς τα τελευταία χρόνια. «Η διαχείριση των οικονομικών του Δήμου Κεφαλονιάς από την παρούσα δημοτική αρχή (από το 2011 μέχρι σήμερα), όπως προκύπτει μέσα από τις ανηρτημένες πράξεις στο πρόγραμμα Διαύγεια, οδηγούν σε μια πρωτοφανή και μοναδική εικόνα δημόσιου φορέα, που λειτουργεί ως “κράτος εν κράτει”, με δικούς του νόμους στη διαχείριση (διασπάθιση) του δημόσιου χρήματος και ταυτόχρονα δικό του καθεστώς στη διοίκηση, διορίζοντας προσωπικό κατά βούληση αυθαίρετα, δίχως κανένα έλεγχο και δίχως ασφάλιση», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Η αναφορά-καταγγελία των 62 σελίδων

Επιγραμματικά η εικόνα στο Δήμο Κεφαλονιάς, όπως αυτή εμφανίζεται στην πολυσέλιδη καταγγελία, σχετίζεται με :

• αδιαφάνεια και μη δημοσίευση πράξεων στη Διαύγεια,

• ασυδοσία όλων των οργάνων και προκλητική άρνηση ελέγχου,

• απευθείας αναθέσεις, ο κανόνας,

• κατατμήσεις, το σύνηθες,

• καθεστώς προμηθειών, η πρόκληση,

• τα 5χίλιαρα, ο τρόπος αποφυγής του ελέγχου νομιμότητας,

• οι σεισμοί του Ιανουαρίου 2014, το άλλοθι για όργιο αυθαιρεσιών,

• το δημόσιο χρήμα προκλητικά σε λίγους,

• δημοτικοί σύμβουλοι, προνομιακοί προμηθευτές του Δήμου,

• διορισμοί κραυγαλέα παράνομοι και κατά συρροή,

• λειτουργία παράλληλων «ιδιωτικών» επιχειρήσεων στο Δήμο.

Κανόνας οι απευθείας αναθέσεις

62-selides-kataggelia-gia-kakodiaheirisi2

Ο Δήμος Κεφαλονιάς εμφανίζεται στην πολυσέλιδη καταγγελία, με βασικά αποδεικτικά στοιχεία τις αποφάσεις μέσα από τη Διαύγεια, να έχει εξαιρετικά μεγάλο για το μέγεθός του αριθμό πράξεων στην κατηγορία «Ανάθεση έργων – προμηθειών – υπηρεσιών – μελετών».

Συγκεκριμένα, ο Δήμος Κεφαλονιάς, με 3.916 ανηρτημένες πράξεις (στις 31/12/2014) στη συγκεκριμένη κατηγορία, κατέχει την τέταρτη (4η) θέση μεταξύ των 325 δήμων της Ελλάδας, αρκετά πάνω από το σύνολο των μεγαλύτερων από αυτόν σε μέγεθος δήμων.

Όπως καταγγέλλεται, όλες σχεδόν οι αποφάσεις απευθείας ανάθεσης εγκρίνονται από τον δήμαρχο Αλέξανδρο Παρίση ή τους νόμιμους αναπληρωτές του, καταστρατηγώντας τη νομοθεσία (ΕΚΠΟΤΑ) που θέλει την απευθείας ανάθεση ως «εξαιρετική διαδικασία» και τον δήμαρχο να υπογράφει μόνο στις προμήθειες χαμηλού ύψους.

Ο εξαιρετικά μεγάλος αριθμός αναθέσεων μέχρι το ποσόν των 5.000 ευρώ αποτελεί τον κανόνα της οικονομικής διαχείρισης στο Δήμο Κεφαλονιάς. Η ερμηνεία πως αυτό δημιουργεί ευελιξία στις συναλλαγές του δήμου με τους προμηθευτές και τους αναδόχους δεν μπορεί να σταθεί, αφενός γιατί μιλάμε για τεράστια ποσά, της τάξης εκατομμυρίων, που διαχειρίζεται η δημοτική αρχή με «πεντοχίλιαρα», και αφετέρου γιατί έτσι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος νομιμότητας.

Κι αυτό, γιατί ο έλεγχος νομιμότητας από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι υποχρεωτικός για πράξεις άνω των 5.000 ευρώ από 1/1/2012, σύμφωνα με το Π.Δ.136/31.12.2011 (ΦΕΚ 267/31.12.2011 τεύχος Α’) περί καθορισμού κατώτατου ύψους των δαπανών που ελέγχονται από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πάρτι απευθείας αναθέσεων με τα καύσιμα και τα ανταλλακτικά οχημάτων

Χαρακτηριστικότερη όλων περίπτωση είναι η προμήθεια καυσίμων, όπου οι 14 προμήθειες άνω των 5.000 ευρώ το 2011 (στις 21 συνολικά δημοσιευμένες πράξεις), το 2012 έγιναν 12 (στις 29 συνολικά δημοσιευμένες πράξεις), το 2013 πήγαν στις 5 (στις 30 συνολικά δημοσιευμένες πράξεις), για να φτάσουμε το 2014, όπου από τις 30 (δημοσιευμένες στη Διαύγεια) απευθείας αναθέσεις καμία (!) δεν υπερβαίνει το ποσόν των 5.000 ευρώ.

Το ίδιο και ακόμα χειρότερο καθεστώς ανεξέλεγκτης διαχείρισης ισχύει και με την προμήθεια ανταλλακτικών αυτοκινήτων και μηχανημάτων, όπου από το σύνολο των 386 απευθείας αναθέσεων τα έτη 2011, 2012, 2013 και 2014, μόνο μία υπερβαίνει το ποσόν των 5.000 και έχει ελεγχθεί για τη νομιμότητά της.

Εγκρίσεις μελετών και… κατατμήσεις έργων

62-selides-kataggelia-gia-kakodiaheirisi3

Όπως επίσης αναφέρεται, η παράνομη έγκριση μελετών από τον δήμαρχο Αλέξανδρο Παρίση αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο. Το ίδιο και οι κατατμήσεις έργων. Από την ισχύουσα νομοθεσία απαγορεύεται γενικά ο επιμερισμός (κατάτμηση) της κατασκευής ενός ενιαίου έργου, μιας προμήθειας ή υπηρεσίας, σε μερικότερα και η εν συνεχεία απευθείας ανάθεση αυτών χωριστά.

Με αυτό τον τρόπο, και σε συνδυασμό με την κατάτμηση σε επιμέρους έργα δαπάνης μέχρι 5.000 ευρώ, επιτυγχάνεται αφενός η αποφυγή του ελέγχου νομιμότητας από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αφετέρου η παράκαμψη του κατά περίπτωση ανώτερου ποσού για τις απευθείας αναθέσεις (15.000 ευρώ για τις προμήθειες και 24.600 ευρώ με ΦΠΑ για τις υπηρεσίες και τα έργα ή 10.271,46 ευρώ, που τίθεται ως όριο για την απευθείας ανάθεση από τους δήμους για την κατασκευή μικρών έργων και εργασίες συντήρησης) οπότε και αποφεύγεται η διενέργεια διαγωνισμού.

Πάρτι με τα ανταλλακτικά

Το 2011 γίνονται 11 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ανταλλακτικών, συνολικής δαπάνης 12.914 ευρώ, από τρεις κωδικούς.

Το 2012 οι αριθμοί αυξάνουν ξαφνικά ιλιγγιωδώς. Ίσως γιατί από 1/12/2012 καθορίστηκε το ποσόν των 5.000 ευρώ ως το κατώτατο για τον έλεγχο νομιμότητας της δαπάνης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Γίνονται 174 απευθείας αναθέσεις (αύξηση 1.582%) προμήθειας ανταλλακτικών, συνολικής δαπάνης 185.859,12 ευρώ (αύξηση 1.439 %) από 14 κωδικούς (αύξηση 467 %), όλες κάτω των 5.000 ευρώ.

Το 2013 οι αριθμοί μειώνονται μεν αλλά παραμένουν υψηλοί. Γίνονται 107 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ανταλλακτικών, συνολικής δαπάνης 126.076,7 ευρώ, από 8 κωδικούς.

Το 2014 έχουν γίνει 108 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ανταλλακτικών, συνολικής δαπάνης 85.611,14 ευρώ, από 8 κωδικούς.

Σύνολο δαπάνης τα έτη 2011, 2012, 2013, 2014: 410.460,96 ευρώ, που κατατμήθηκε σε 400 απευθείας αναθέσεις του δημάρχου…

Από το σύνολο μάλιστα των 400 απευθείας αναθέσεων προμήθειας ανταλλακτικών αυτοκινήτων και μηχανημάτων τα τέσσερα τελευταία χρόνια, μόνο μία (!) δαπάνη, η ΑΔΑ: ΒΙΙ6ΩΕ5-ΕΧΞ, υπερβαίνει το ποσόν των 5.000 ευρώ (11.822,76 ευρώ), οπότε και πήγε για έλεγχο νομιμότητας στον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Δηλαδή, υπάρχουν 399 πράξεις, συνολικής δαπάνης 398.638,20 ευρώ, που δεν έχουν ελεγχθεί για την νομιμότητά τους. Επιπλέον, οι προμήθειες όλα τα χρόνια γίνονται από περιορισμένο αριθμό των ίδιων πάντα προμηθευτών, δίνοντας άλλη διάσταση στην υπόθεση…

Η προμήθεια των καυσίμων έχει επίσης πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όσον αφορά την οικονομική διαχείριση στο Δήμο Κεφαλονιάς.

Διαγωνισμοί γίνονται αλλά κηρύσσονται άγονοι συνήθως και στη συνέχεια οι προμήθειες γίνονται με απευθείας αναθέσεις, συνήθως σε συγκεκριμένους προμηθευτές ανά περιοχή και τελευταία σε προκλητικά ύψη, με οσμή σκανδάλου μεγάλων διαστάσεων.

Φάκελος Σεισμοί

Στην καταγγελία ζητείται να ελεγχθεί άμεσα από τις αρμόδιες αρχές ο Δήμος Κεφαλονιάς και να διαταχθεί διαχειριστικός έλεγχος για τα χρήματα που χρησιμοποιήθηκαν μετά τους σεισμούς Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2014.

Συγκεκριμένα ζητείται έλεγχος:

1. Για την τεράστια υλική ανθρωπιστική βοήθεια, που δόθηκε από δεκάδες φορείς, οργανισμούς, συλλόγους και απλούς πολίτες από κάθε άκρο της Ελλάδας και για την οποία πεισματικά, δέκα μήνες μετά, η δημοτική αρχή αρνείται να δημοσιοποιήσει πού και πώς διατέθηκε, αγνοώντας προκλητικά τα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης ακόμη και τα σχετικά αιτήματα δημοτικών συμβούλων.

2. Για τις έκτακτες επιχορηγήσεις, που δόθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό και μεταφέρθηκαν στο δήμο για να διατεθούν ως έκτακτο βοήθημα στους πληγέντες από τον σεισμό και οικονομική ενίσχυση για τις οικοσκευές.

3. Για τις αποφάσεις της δημοτικής αρχής για την αποκατάσταση των ζημιών από τους σεισμούς του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2014, η οποία αντιμετωπίστηκε αποκλειστικά με απευθείας αναθέσεις έργων / προμηθειών / υπηρεσιών του δημάρχου Αλέξανδρου Παρίση, με αιτιολογία την κήρυξη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης του Δήμου Κεφαλονιάς.

Συνολικά έχουν εντοπιστεί στη Διαύγεια 127 αναθέσεις, συνολικής δαπάνης 641.176,46 ευρώ, εκ των οποίων μόνο οι 35 ήταν πάνω από 5.000 ευρώ οπότε και ελέγχθηκε η νομιμότητά τους από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ερωτηματικά με τα αντιπυρικά μέτρα προστασίας

Η επίσημη αντιπυρική περίοδος είναι από 1/5/2014 έως 31/10/2014. Όπως καταγγέλλεται, ο δήμαρχος Αλέξανδρος Παρίσης, λίγες ημέρες πριν τη λήξη της αντιπυρικής περιόδου, στο διάστημα από 2/10/2014 έως 29/10/2014, ακολουθώντας την πρακτική της κατάτμησης αναθέτει με διαδικασίες απευθείας ανάθεσης δώδεκα (12) έργα «πυροπροστασίας στο οδικό δίκτυο και λοιπούς κοινόχρηστους χώρους», συνολικής δαπάνης 45.336,22 ευρώ με ΦΠΑ. Το αξιοσημείωτο βέβαια δεν είναι μόνο η κατάτμηση ενιαίου έργου, αλλά και το ότι γίνονται αναθέσεις έργων πυροπροστασίας στη λήξη της αντιπυρικής περιόδου, προφανώς δίχως καμία χρησιμότητα…

Έργα πυροπροστασίας το Νοέμβρη!

Επιπλέον των παραπάνω αναθέσεων, στις 10/11/2014, αφού δηλαδή έχει λήξει η επίσημη αντιπυρική περίοδος, με την υπ’ αριθμ.1328/2014 απόφασή του (ΑΔΑ: Ω8ΑΡΩΕ5-72Λ) ο δήμαρχος αναθέτει απευθείας το έργο «εργασίες πυροπροστασίας στο οδικό δίκτυο και στους λοιπούς κοινόχρηστους χώρους Δ.Ε. Παλικής», συνολικής δαπάνης 1.291,50 ευρώ.

Προμηθευτές αιρετοί, πρώην, υποψήφιοι και εν ενεργεία

62-selides-kataggelia-gia-kakodiaheirisi4

Μία ιδιαίτερη περίπτωση στην οικονομική διαχείριση του Δήμου, που εκτός των άλλων αποτελεί – όπως αναφέρεται – πρόκληση στην κοινωνία της Κεφαλονιάς, αποτελούν δύο προνομιακοί προμηθευτές του Δήμου Κεφαλονιάς, οι οποίοι μάλιστα παρανόμως – όπως τονίζεται – ήταν υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι με το συνδυασμό του δημάρχου Αλέξανδρου Παρίση στις εκλογές στις 18/25 Μαΐου 2014. Κι αυτό, με βάση το ν.3852/2010, άρθρο 14 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα».

Ο Λιγνός Διονύσιος, με την εταιρία Λιγνός Διονύσιος & Σία Ο.Ε. (Α.Φ.Μ. 998593448, ΔΟΥ Αργοστολίου) φέρεται να είναι τακτικός προμηθευτής για την τροφοδοσία των δημοτικών παραλιών Μύρτου και Πλατύ Γιαλού. Το συγκεκριμένο πρόσωπο συμμετείχε – όπως αναφέρεται – στις εκλογές της 18/25 Μαΐου 2014 ως υποψήφιος με το συνδυασμό του δημάρχου Αλέξανδρου Παρίση, κατά παράβαση του ν.3852/2010 αρ. 14 παρ. 2, προφανώς εις γνώση και των δύο ότι δεν μπορεί να είναι υποψήφιος και σήμερα αναπληρωματικός δημοτικός σύμβουλος…

Ο δεύτερος είναι ο Λυκούδης Ιωάννης, δημοτικός σύμβουλος από την 1/9/2014. Κατά παράβαση του νόμου και αυτός, όχι μόνο ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις εκλογές στις 18/25 Μαΐου 2014 αλλά σήμερα κατέχει τη θέση του δημοτικού συμβούλου και του μέλους αρκετών νομικών προσώπων του Δήμου Κεφαλονιάς.

Όπως καταγγέλλεται, με την εταιρία Λυκούδης Ιωάννης & Σία Ο.Ε. (Α.Φ.Μ.: 998594887, ΔΟΥ Αργοστολίου) είναι τα τελευταία χρόνια τακτικός προμηθευτής του Δήμου Κεφαλονιάς σε ηλεκτρολογικό υλικό, με προμήθειες άνω του επιτρεπόμενου νόμιμου ορίου των 5.000 ευρώ, και συγκεκριμένα:

Το 2011 πήρε 2 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ηλεκτρολογικών προϊόντων, συνολικής αξίας 5.675 ευρώ (ΑΔΑ: 45Β3ΩΕ5-23Ζ και 45ΨΡΩΕ5-8Λ1).

Το 2012 πήρε 9 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ηλεκτρολογικών προϊόντων συνολικής δαπάνης 17.990 ευρώ (οι 4 εξ αυτών μάλιστα, αξίας 11.864,5 ευρώ, έγιναν την ίδια ημέρα 12/6/2012) και ένα διαγωνισμό 93.040,89 ευρώ. Συνολική αξία συμβάσεων 2012: 111.030,89 ευρώ.

Το 2013 πήρε 18 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ηλεκτρολογικών προϊόντων, συνολικής δαπάνης 41.771,2 ευρώ, και δύο απευθείας αναθέσεις από το νομικό πρόσωπο του δήμου Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αξίας 5.520,97 ευρώ. Συνολική αξία συμβάσεων 2013: 47.292,17 ευρώ. Το 2014 πήρε 10 απευθείας αναθέσεις προμήθειας ηλεκτρολογικών προϊόντων, συνολικής αξίας 39.188,12 ευρώ, και μία από το νομικό πρόσωπο του δήμου Εταιρία Διαχείρισης Αποβλήτων Δήμων Κεφαλονιάς & Ιθάκης, αξίας 2.558,4 ευρώ. Συνολική αξία συμβάσεων 2014: 41.746,52 ευρώ.

Συνολικά, τα τέσσερα τελευταία έτη, ο Λυκούδης Ιωάννης φέρεται να προμήθευσε το δήμο με προϊόντα αξίας 197.665,21 ευρώ, συν 5.520,97 ευρώ στο νομικό του πρόσωπο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και 2.558,4 ευρώ στο νομικό του πρόσωπο Εταιρία Διαχείρισης Αποβλήτων Δήμων Κεφαλονιάς & Ιθάκης.

Αντιλαμβανόμενος προφανώς ο δήμαρχος Αλέξανδρος Παρίσης ότι υπάρχει νομικό πρόβλημα και παρανομεί με τις συγκεκριμένες αναθέσεις προμηθειών από το Δήμο Κεφαλονιάς στον δημοτικό σύμβουλο, από το Νοέμβριο 2014 η ανάθεση προμήθειας ηλεκτρολογικού υλικού γίνεται στην εταιρία Διάθλαση Ο.Ε., με Α.Φ.Μ. 800592181, ΔΟΥ Αργοστολίου, η οποία εκπροσωπείται νόμιμα από την… σύζυγο του κ. Λυκούδη.


 

Η απάντηση του δήμαρχου της Κεφαλονιάς, Αλέξανδρου Παρίση, στο hot doc

«Αποτελεί προϊόν κακόβουλων ανυπόστατων και ψευδών συμπερασμάτων, καθώς παρελκυστικά και για τη δημιουργία εντυπώσεων και μόνο, οι συντάκτες της έχουν επιλέξει να αναφερθούν σε μερικά επιλεκτικά στοιχεία ( επίκληση αποφάσεων) τα οποία ωστόσο είναι αποτέλεσμα σύνθετων διαδικασιών, οι οποίες στοιχειοθετούνται από το νομοθετικό καθεστώς που ισχύει για τους ΟΤΑ με την εφαρμογή του Καλλικράτη και έχουν υποστεί τον έλεγχο των ελεγκτικών υπηρεσιών ως προς τη νομιμότητά τους. Λόγω δε του ανυπόστατου των αναφερομένων σε αυτή ήδη κάποιες ελεγκτικές αρχές την έχουν θέσει στο αρχείο τους.

Η παράθεση αποφάσεων ΑΔΑ και λοιπών στοιχείων, όπως τα ονομάζετε, έχουν εκδοθεί ως διοικητικές πράξεις που ευθυγραμμίζονται πλήρως με το θεσμικό και νομικό πλαίσιο λειτουργίας των νησιωτικών δήμων, κάτι το οποίο για να ελεγχθεί από μη εξοικειωμένο σε αυτό το πλαίσιο πρόσωπο είναι εξαιρετικά επισφαλές έως αδύνατον.

Γι’ αυτό άλλωστε οι πράξεις της διοίκησης προετοιμάζονται και συντάσσονται από τους γνώστες του θεσμικού και νομικού πλαισίου, που είναι οι υπάλληλοι με την έγκριση των προϊσταμένων τους και συχνά με τη συνεργασία υπηρεσιών.

Κατ’ αυτό τον τρόπο λειτουργούν και τα αιρετά όργανα. Αποφασίζουν επί εισηγήσεων και σχεδίων αποφάσεων που έχουν συντάξει υπηρεσιακοί παράγοντες ως αρμόδιοι.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οποιοσδήποτε έχει υπάρξει μέσα σε όργανο ή υπηρεσία των ΟΤΑ πριν τον Καλλικράτη και δεν έχει φροντίσει να επικαιροποιήσει τις γνώσεις του για το νέο νομικό καθεστώς που διέπει τους ΟΤΑ σε όλη τους τη λειτουργία είναι αναμενόμενο να αντιλαμβάνεται εσφαλμένα μια καθόλα σύννομη και σύνθετη διαδικασία, στην οποία προβαίνει η διοίκηση διά των υπηρεσιών της, η οποία καταλήγει στην έκδοση μιας απόφασης από το αιρετό όργανο ως τελικό υπογράφοντα.

Επίσης, στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η υιοθέτηση αυθαίρετων συμπερασμάτων και άτοπων ισχυρισμών από μη υπαρκτά πρόσωπα, δηλαδή ανώνυμες καταγγελίες, που είναι εμφανώς ανυπόστατες, υποχρεωτικά γίνονται αντικείμενο έρευνας των αρμοδίων ελεγκτικών αρχών στις οποίες οφείλει να απαντά ο κάθε καταγγελλόμενος (όλες οι ελεγκτικές αρχές, ακόμα και ο δήμος μας, γίνονται αποδέκτης πλήθους ανώνυμων και ανυπόστατων καταγγελιών).

Για ένα μέσο ενημέρωσης που γίνεται και αυτό δέκτης ανώνυμων και ανυπόστατων πληροφοριών – καταγγελιών, χωρίς όμως να το γνωρίζει εκ προοιμίου, από τη στιγμή που ο αποστολέας τους είναι ανύπαρκτο πρόσωπο, ο μόνος δρόμος για αξιοποίηση καταγγελιών είναι καταρχήν η διαπίστωση της αλήθειας όχι από τον καταγγελλόμενο – εμπλεκόμενο, που αναμενόμενα θα τα διαψεύσει ή θα τα αρνηθεί, αλλά από αντικειμενικά μέτρα που στην προκειμένη περίπτωση είναι αυστηρά το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της λειτουργίας ΟΤΑ μετά τον Καλλικράτη».

 

άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Hot Doc# 105, τον Ιούλιο του 2016

HotDoc_105_cover


Extra Hot άρθρο