HOTDOC - Η δημοσιογραφία όπως πρέπει να είναι..

Ιστορία και πόλεμος πίσω απ’τη BRAZUCA


Αν κανείς επιχειρήσει να αγοράσει την μπάλα του μουντιάλ της Βραζιλίας, τον σχεδιασμό της οποίας έχει επιμεληθεί, όπως κάνει από το 1970 κι έπειτα, η Adidas, θα κληθεί να καταβάλλει περί τα 160 δολάρια. Τόσο περίπου κοστολογεί η εταιρία την Brazuca, όπως ονομάστηκε η μπάλα, η οποία, πριν καταλήξει στα πόδια των πρωταγωνιστών, πέρασε από σκληρές δοκιμασίες, ακόμη και από τη NASA, η οποία έδωσε την έγκρισή της προκειμένου να χρησιμοποιηθεί. Το καλό με την μπάλα του φετινού παγκόσμιου κυπέλλου, διατείνεται η εταιρία, είναι ότι, λόγω του πολύπλοκου σχεδιασμού της, δεν θα δημιουργεί τις αναταράξεις για τις οποίες παραπονέθηκαν οι ποδοσφαιριστές πριν από τέσσερα χρόνια, όταν το μουντιάλ φιλοξενούσε η Νότια Αφρική. Το κακό, πάλι, είναι ότι για να την αγοράσει ένας μέσος Βραζιλιάνος, με μισθό περίπου 300 δολάρια, πρέπει να αφιερώσει μισό μήνα δουλειάς και παράλληλα να περιορίσει τα έξοδά του για την κάλυψη των βασικών αναγκών του…


HOTDOC HOTDOC Τεύχος 55 Άρθρο από το περιοδικό HOTDOC Τεύχος 55 (B' Ιούνιος 2014)

για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο.