HOTDOC - Η δημοσιογραφία όπως πρέπει να είναι..

Ποιός έριξε το Σινούκ;


Τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα είναι κατασκευασμένα για να πετούν και τα πλοία για να πλέουν, με την ίδια λογική που τα ποδήλατα είναι κατασκευασμένα για να κινούνται στο έδαφος, αν βέβαια αυτός που τα οδηγεί είναι ικανός να το κάνει. Στις 11 Σεπτεμβρίου 2004, την ώρα που η Ελλάδα ζούσε το όνειρο των Ολυμπιακών Αγώνων και μαζί με αυτό της ασφάλειας, ένα ελικόπτερο Σινούκ, το οποίο μετέφερε τον πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Πέτρο Ζ΄ μαζί με τη συνοδεία του στο Άγιο Όρος, κατέπεσε λίγο πριν προσγειωθεί. Δεκαεπτά άνθρωποι σκοτώθηκαν. Ως σήμερα οι υπεύθυνοι δεν έχουν απαντήσει στο φυσικό ερώτημα γιατί και πώς έπεσε το Σινούκ. Μια σειρά από λεπτομέρειες περιγράφουν την πτώση, δεκάδες τεχνικά θέματα αναλύουν τις τεχνικές ακολουθίες, αλλά δεν απαντούν στο πώς δημιουργήθηκαν όλα αυτά. Είναι σαν να απαντά κάποιος γιατρός πως ο ασθενής του πέθανε από ανακοπή καρδιάς ενώ ήταν υγιής και να μην αισθάνεται την ανάγκη να ερευνήσει γιατί σταμάτησε η καρδιά του. Δέκα χρόνια μετά, η ανάλυση των στοιχείων που έχουν προκύψει οδηγεί στο συμπέρασμα πως το Σινούκ δεν έπεσε γιατί έμελλε να πέσει, ούτε γιατί προέκυψε κάποιο μηχανικό πρόβλημα ή αβλεψία των χειριστών. Έπεσε γιατί κάποια έκρηξη στο εσωτερικό του δημιούργησε μια πλήρη ηλεκτρική απώλεια. Το πιο αξιοπερίεργο που προκύπτει είναι πως το Σινούκ πετούσε επί μιάμιση ώρα με τουρκικό σήμα αναγνώρισης. Ήταν ένας τρόπος για να δώσουν οι κυβερνήτες σήμα απειλής στον πύργο ελέγχου, ώστε να σηκωθούν πολεμικά αεροσκάφη για αναγνώριση, ή μήπως ο λόγος που κάποιοι έριξαν το ελικόπτερο αναγνωρίζοντάς το ως εχθρικό που είχε σκοπό να χτυπήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες;


HOTDOC HOTDOC Τεύχος 48 Άρθρο από το περιοδικό HOTDOC Τεύχος 48 (A' Μάρτιος 2014)

για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο.